Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

lördag 14 november 2009

Bara en liten sak jag vill skriva om......

Ingen är felfri....alla har vi våra brister...hm...tråkigt om alla skulle gå omkring o vara perfekta...
Men.....det är viktigt att ha personer i sin närhet som ser o kan berätta på ett bra sätt i tid, innan det går för långt:) Alla människor har rätt att få en chans att ändra det beteende som kanske inte är så rätt. Så till alla som läser min blogg(kanske inte är så många menmen) ser ni att nån i er närhet kanske gör något opassande, så berätta det på ett sjysst (säkert felstavat) sätt vid sidan om, innan det blir prat bakom ryggen på personen. Personen ifråga kanske inte riktigt vet eller märker att det har gått åt fel håll:(
Var ärliga mot varandra, men som sagt på ett snällt sätt. Ingen ska behöva må dåligt, för alla har vi fel o brister.
(Jag personligen vill ju att man tycker bra om mej o tycker att jag är snäll...för jag är verkligen snäll innerst inne o tycker om alla människor. O tack gode gud att jag har gulliga personer i min omgivning som är ärliga o sjyssta)

4 kommentarer:

Elin sa...

Ja, det är bra. Det är ju trots allt bättre att få veta vad man gör för galet....även om det just då kanske inte är så kul att höra så är man ju tacksam senare..väldigt tacksam. Som du skriver så måste man ju få veta vad man gör för fel för tt kunna ändra på sej...

mna kan nog stavs sjysst lite olika...jag skriver schysst...andra juste...så du kan stava det som du vill, man förestår ju ändå vad du menar =)

Kram till dej

Ida sa...

Sussie du är en snäll o glad människa. de har du alltid varit så länge ja känt dej iaf!=)

Anonym sa...

Tack Elin o Ida....man behöver höra bra saker om sej själv ibland, inte bara dåliga;)
kram sussie

Anonym sa...

även om vi inte träffas så ofta, så tycker jag att du alltid är så gullig, glad och trevlig =) kram Lina