Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

måndag 3 januari 2011

SteffieLinns förlossning!!!




Under min graviditet hade jag mycket besvär med foglossningar
o svårt att gå så det blev lite prat om tidigare igångsättning.
Så den 15 december 2 veckor innan beräknat datum
fick jag en tid till en läkare
som skulle bedömma om jag var tillräckligt mogen
för en igångsättning innan jul..
Klockan 13.30 hade vi tid, fick först sitta o göra en kurva i en halvtimme
sen fick vi komma in till världens bästa läkare, Carl-Magnus Ekström:)
Han pratade lite o sen kolla han om jag hade öppnat mej nåt,
o ca 3 cm var jag öppen:)
Du vill väll inte åka hem idag frågade han
o sa att dom hade tråkigt inne på förlossningen.
Näää, inte ville väll jag åka hem o fick genast magknip hehe
Klockan 14.40 kom vi in på ett rum på förlossningen
där dom stack hål på fosterhinnan direkt.
Men inga värkar komigång så en timme senare fick jag dropp
som skulle sätta igång värkarna,
o det gjorde det kan jag lova, shit va ont jag hade efter ett tag,
körde med lustgasen som inte hjälpte mycket,
härja om att jag ville ha ryggbedövning haha
Så klockan 17.20 hade jag bara öppnat mej 4,5 cm
o narkosläkaren kom för att sätta bedövning,
det var en gammal o skakig gubbe,
tog en evighet för han att göra iordning sprutan
så när han väll kom med sprutan så sa jag att det inte var nån ide,
för nu kommer Mini:))
han tackade för sej o sa lycka till ,
sen var det bara att krysta i ca tio minuter:))
Hade spegel den här gången så jag såg allt det var mäktigt....
17.40 föddes våran lilla söta tjejja SteffieLinn <3
Hon vägde 3075 o var 46 lång (inte 47 som jag skrivit i ett tidigare inlägg)

Inga kommentarer: