Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

söndag 13 december 2009

En ny dikt min kusin skrivit!!!

ur Wirres samlade verk
Du som ser.
Du som ser-
vårens knoppar blomma-
ser också -
hur livets kraft vaknar inom mig.
Du som ser-
flyttfågelns långa resa ser också -
min färd på livets stig.
Du som ser-
den lilla myrans livslånga slit ser också -
min dagliga kamp.
Du som ser-
bäret på busken i skogen ser också -
hur jag passar in här.
Du som ser-
hur regndroppen ligger där som en tår på bladet ser också -
min inre sorg och smärta.
Du som ser-
solens värmande livsstrålar ser också -
glädjen och kärleken i mig.
Du som ser-
det vackra och fina i världen ser också -
det goda i mig.
Du som ser-
kraften i det stormande havet ser också -
styrkan i mig.
Du som ser -
det gula höstlövet falla ser också -
mina brister och fel.
Du som ser -
orkanens rasande vindar ser också -
ilskan och besvikelsen i mig.
Du som ser-
allt detta och kan acceptera det ser också -
mig.

Inga kommentarer: